Ring på 070-661 56 31 för ett smakprov på trygg skånska. Eller, kolla in mitt CV på LinkedIn

AB Bröderna Jörgensen

Skriven av Olov
Webbplats, fotografering och tryckannonser

jorgensen846

Om kunden

AB Bröderna Jörgensen har funnits sedan 1919 och är idag en av Skandinaviens ledande återförsäljare inom högkvalitativa möbeltyger och konstläder för offentlig miljö. 

Mitt uppdrag

Att skapa en webbplats som kunde visa på Jörgensens breda utbud av material och färger, samtidigt som dessa på ett smidigt sätt skulle kunna beskådas i detalj. Ett systematiskt och återanvändbart sätt att presentera data genom en databas snarare än artikel-text, som senare kan användas till prislistor och andra utskick där samma information skall finnas med. Jag har även sedan 2009 fotograferat och gjort tryckannonser för publicering i branschtidningen Modern Interör.

  • IMG_8641
    IMG_8641

    IMG_8641

  • IMG_8660
    IMG_8660

    IMG_8660

  • a4_hostlov
    a4_hostlov

    a4_hostlov

  • lame
    lame

    lame

Visuellt körd?

På engelska är Pixelengine's tagline “Visually driven”. På svenska skulle man kunna översätta det till "Visuellt körd". Men – det är inte riktigt samma sak kanske. Marknadsföring går inte alltid att översätta, utan måste anpassas. I Sverige är Pixelengine ... [ja, jag funderar på det]. Vissa saker måste få ta sin tid. 

& Typografi

Typografi är en av mina största fascinationer. Det handlar om att få text att göra sig allra bäst hörd, eller ja, läst. Typografi är som vägskyltning. Självklar när den fungerar, fruktansvärd när den är ogenomtänkt. Typografi är också lite som städning. Det ger en känsla av ro, av att återupptäcka och kunna fokusera. Inte konstigt att man blir fascinerad.

& Erfarenhet

Jag har fotograferat professionellt sedan 2005. Jag har varit med på webben sedan de snurrande facklornas tid. Fina tider som också hjälpt oss bena ut vad vi behöver, och kanske kan skippa, här på internet.