Ring på 070-661 56 31 för ett smakprov på trygg skånska. Eller, kolla in mitt CV på LinkedIn

John Deere

Skriven av Olov
Webbproduktion, kvalitetskontroll samt assistens vid CMS-migrering i TeamSite

Om kunden

John Deere är världens största tillverkare av lant­bruks­mask­iner, och har fun­nits sedan 1837. Ett anrikt före­tag med fans långt utan­för sin kund­bas. 

Mitt uppdrag

För Sven­ska John Deere AB’s räkn­ing har Pix­e­lengine sedan 2008 admin­istr­erat, kvalitet­skon­trollerat och upp­dat­erat hem­sida, försäljn­ings­man­uler och visst marknadsföringsmaterial. Under 2011 bytte man webbplattform och jag hjälpte till med migrering, anpassning och kontroll av innehåll för den nya plattformen, i samarbete med e-Business i Mannheim, Sapient i Indien/USA samt lokala produktspecialister på Malmökontoret. 

Visuellt körd?

På engelska är Pixelengine's tagline “Visually driven”. På svenska skulle man kunna översätta det till "Visuellt körd". Men – det är inte riktigt samma sak kanske. Marknadsföring går inte alltid att översätta, utan måste anpassas. I Sverige är Pixelengine ... [ja, jag funderar på det]. Vissa saker måste få ta sin tid. 

& Typografi

Typografi är en av mina största fascinationer. Det handlar om att få text att göra sig allra bäst hörd, eller ja, läst. Typografi är som vägskyltning. Självklar när den fungerar, fruktansvärd när den är ogenomtänkt. Typografi är också lite som städning. Det ger en känsla av ro, av att återupptäcka och kunna fokusera. Inte konstigt att man blir fascinerad.

& Erfarenhet

Jag har fotograferat professionellt sedan 2005. Jag har varit med på webben sedan de snurrande facklornas tid. Fina tider som också hjälpt oss bena ut vad vi behöver, och kanske kan skippa, här på internet.